Tváříme se ,že vám splníme každé přání...

29. června 2010 v 12:09 | Jamajka
Ahoj lidičky, musim se vám pochlubit v pátek jsem oficiálně ukončila studium na základní škole.Měla jsem sice nejhorší vysvědčení za celých devět let (čtyři trojky) ,ale mám to za sebou.
V tomto článku bych se chtěla zabývat, tím jak se nás pokouší ovlivňovat a manipulovat námi obchodní centra.
Asi nejvíce známým manipulujícím prostředkem jsou televizní reklamy. Většina lidí je si tohoto ovlivňujícího zdroje vědoma avšak málokdo se mu ubrání.Z televizí se na nás krásným umělým úsměvem smějí mladé ,štíhlé dívky ,které nám předvádí různé rádoby zdravé produkty bez tuků a hlavně za úžasné ceny ,kterým se zkrátka nedá odolat.
Nyní se zkusme přenést do nákupního centra.Před každým větším obchodním domem vždy stojí dvě a více řad úžasných košíku ná kolečkách.Bezbraný zákazník automaticky vezme košík a jde nakupovat bez sebemenšího podezření.Avšak netuší ,že právě teď už je ovlivňován.Tyto nákupní jezdící košíky jsou totiž vyrobené záměrně tak velké ,aby nakupující měl dojem ,že jeho nákup je moc malý a tak přikupoval a přikupoval než bude nákup k poměru velikosti vozíku dostačující.Další věc je že košíky jsou schválně těžko ovladatelné a tak s nimi nakupující zákazník musí jezdit hezky pomalu ,aby měl šanci si prohlídnout veškéré zboží.
K tomu jsou také přizpůsobené uzoučké uličky ,kterými zákazník prochází.Za prvé jede pomalu a za druhé má všechno zboží tak blízko ,že snad ani není šance aby si prodávaného zboží nevšiml i když jde třeba jen pro pečivo.A to už jsme u další ná nás výborně vymyšlené věci.Všímli jste si ,že je pečivo vždy ve velkých obchodních domech umístěno vzadu ? Pečivo je jedno z nejvíce prodávaného zboží ,proto je v obchodních domech umístěno až v zadních prostorech ,aby byl zákazník nucen projít přes celý ochod a měl šanci vidět i jiné zboží.Tím pádem se zvyšuje šance že si něco koupí a to se majiteli obchodu velice líbí.
Další věcí je ,že zboží ,které se běžně kupuje je umístěno ve spodních regálech zato zboží ,které je nové neznámé a mohlo by zákazníka zaujmout je umístěno nahoře.Aby měl zákazník šanci si ho všimnout.Důkazem lidského konzumu je ,že výrobci zboží prodávaného v obchodech používají na výrobu spoustu zbytečných materiálů ,aby se nám zboží zalíbilo a my si ho koupili hlavně kvůli jeho vzhledu.Typickým příkladem je např. bonboniéra ,jen si všiměte v kolika různých obalech jsou bonbónky zabalené.A nakonec nás jako zákazníky úžasně matou výhodnými cenami a slevami.Kolikrát jste si všimli ,že u některého zboží je velká cedule s nápisem sleva a přitom výrobek stojí stejně jako před slevou.A nebo výrazné cedulky jen za 199.90,-. No řekněte nezní to skvěle ,hned máme pocit ,že zboží kupujeme výhodně téměř za stovku.
Nemáte taky trošku pocit ,že z nás dělají voly?




 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 29. června 2010 v 15:01 | Reagovat

Jednou jsem na toto téma četla článek v nějakém časopise a ono dobře umístit zboží v regálech je skutečná věda. Mají nás v těch marketech dobře prokouknuté a ví jak na nás. :-D Já se proti tomu bráním tím, že mám dopředu napsaný lísteček s tím, co potřebuji nakoupit a pak jdu obchodem důsledně jen podle položek ze seznamu. ;-) A televizní reklama už na mě asi nepůsobí, většinou taky když začne, se zvedám a jdu se protáhnout. 8-O  :D

2 Monyys Monyys | Web | 5. července 2010 v 21:26 | Reagovat

Ahuuj, nemáš zájem o design? Jesi ano, tk vybrat si můžeš zde→ http://monyys.blog.cz/0912/by-monyys ..jesi se ti bude nějaký líbit, tk stačí napsat na mail, který je u každého dessu =) nezlob se za reklamku..

3 Blé Blé | Web | 2. srpna 2010 v 9:33 | Reagovat

.. dělají voly? ano dělajé, někteří lidi těmi voly přímo jsou..
jak smutné..

4 Stylové Stylové | E-mail | Web | 26. března 2012 v 14:19 | Reagovat

Hmmm, tak to je fakt hustý....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama